måndag 1 januari 2018

Året som gått

Ett nytt år är här och då passar det ju fint att göra en liten summering av det gångna året.



Under våren jobbade jag ännu 80 procent och himmel så underbart det är. Att ha balans i tillvaron och en dag i veckan få gör något bara för en själv. I mitt fall då att sy. Lite nya designs såg dagens ljus med en mix av olika material och färger.



Så kom grönskan till slut till glädje för alla på vår lilla "gård". Ovan ett valnötsträd framför hönshuset. 


Slutet på maj början på juni betydde Drömrundan och min lilla ateljé gjordes om till minibutik. Ny design i form av "3-i-rad"-spel i sydd variant samt kassar i linne presenterades.



Efter en lång härlig semester med bl a ett par veckor i Frankrike kom så augusti och skolstart. Dags att skörda och inte minst åka till Stockholm och Formex. 




Den stora förändringen för mig var att jag började jobba heltid igen. Det har betytt mindre tid vid symaskinen = ingen balans i tillvaron. Så från och med nästa höst hoppas jag att ordningen är återställd och att jag igen kan få göra många saker jag tycker om samtidigt. Det är ju så livet helst ska vara!


I september flyttade denna lilla ljuvliga pralin in hos oss. Poppy. En liten dvärgvädur med hängande öron och så ljuuuuvligt söt. Men ganska snabbt växte hon upp till en riktig monsterkanin med öronen på svaj och med en aptit på i princip allt som finns i ett hem.


Jag borde kanske blivit misstänksam när "stamtavan" sa att Poppys mormor hette "Kossan". Hmmm... Det är en himla tur att hon är riktigt go för hon har helt klart orsakat lite kaos.


Och katten Sigge. Ja, vi kan väl säga att han tolererar henne. I början ryckte det i alla jaktmuskler men nu verkar han mest tycka att hon är ganska jobbig.

December kom och med det två riktigt trevliga julmarknader i Växjö och i Eksjö. Stort tack till alla som besökte dessa och förgyllde mina dagar!

Nu ser vi fram emot vad 2018 har att erbjuda. En härlig känsla att hela året ligger där framför oss fullt av möjligheter. Gott Nytt År!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar